Bonisimo
annonce:
Brugere online: 0
Gæster online: 200
Antal opskrifter: 90
Du er her: Forside > Forum > Køkkenudstyr > Sådan behandler man sin Tojiro kniv
side 1 af 1 (4 beskeder)

Sådan behandler man sin Tojiro kniv

klaus Administrator (2/18/2009)
Jeg har været så heldig at få min første tojiro kniv. Det er en meget skarp kniv med et flot træskaft. I 63 lag stål. Kniven kommer i en fin æske, og en af de første ting jeg kom til at tænke over var hvordan man mon opbevarer den og behandler den i det i hele taget. Jeg ved at min bror har en kniv, og han opbevarer sin i den oprindelige æske i en skuffe. Men jeg bryder mig ikke om den løsning, da kniven jo helst skal være let tilgængelig når man bruger den. Så jeg måtte en tur på nettet for at finde ud af hvordan man ellers kan gøre. Jeg fandt dette officielle website der gav mig svaret. Kniven må gerne opbevares på en magnetisk skinne eller i en knivblok, uden at det skulle påvirke skarpheden negativt. Desuden skriver de at man bør vaske den med en svamp med lidt opvaskemiddel straks efter brug for at undgå rustpletter. Og ikke mindst skriver de at kniven under INGEN omstændigheder bør vaskes i vaskemaskinen.
Runner80 (7/7/2010)
Helt sikkert Tojiro, det er fantastiske knive!

Der er også nogle gode guides her<a target="_blank" href="http://e-knive.dk/tojiro-knive.html">tojiro knive</a> der kan man også læse om historien bag hvorfor de er så skarpe, hvordan de bliver lavet..
Runner80 (7/7/2010)
Hmm jeg giver op.. ellers spændende forum
Runner80 (7/8/2010)
Nu tror jeg at jeg fik lært det... du kan læse om tojiro knive historie her, fand også et tidspunkt nogle guides :)
side 1 af 1 (4 beskeder)

© Bonísimo 2012. Tekst, billeder og grafik på denne side tilhører Bonísimo.